art.outside's Weblog

…apie tai, kas kuria vaizdą aplink tave ir mane…

Interviu su Morfai: “Legalumas manęs visiškai nedomina. Nelegalumas taip pat“

with 7 comments

Aloha Morfai!

Kuri be galo smagius ir įvairialypius dalykus, kuriuos artoutside komanda vertina ir gerbia. Ir vertiname ne tik mes, nes esame ne pirmieji ir esu įsitikinęs ne paskutiniai pareiškę norą pasikalbėti su tavimi. Straipsnio antraštė – neišimtis. Tai Morfų atakymas iš 2007 metų interviu. Jam  skiriu 100 balų iš 100  ir šypsausi balsu.

a. Tavo kūryba yra labai įvairi: fotografija, koliažai, video, animacija, grafika, trafaretai, D.I.Y daikčiukai. Kaip tu pats galėtum apibūdinti tai, kuom užsiimi?

Aš tai vadinu neidėjos.

b. Po vienu tavo įrašu  “Seeder” Morfai tinklaraštyje skaitinėjausi komentarus: „incredible – i wish there were seeders in manhattan“, „ Seeder is great. I hope you to make business in my country, south korea. I hope you to contact me by“ e-mail, „thanks, Rollig Seo“. Ispanija, Meksika, UK, USA… Tavo kūryba pripažįstama visame pasaulyje. Ar dažnai kooperuojiesi su užsienio kūrybininkais? Gal tavo darbus galima išvysti kad ir toje pačioje Pietų Korėjoje?.

Seederis yra be abejo garsiausias mano darbas. Ir ta vieta yra tikrai unikali, jis tobulai ten tiko. Po to kai jį uždažė man daug kas siūlė vėl užpieši. Tiesa, aš net tą trafaretą kažkur dar turiu. Tačiau aš to nedarysiu, kad pajaustumėme apmaudą ir pamąstytumėme apie laikinumą, kvailumą ar kitus gilesnius dalykus. Na čia kaip Vėlinės tegu būna…

 

seeder-day-morfai

seeder-day-morfai

seeder-night-morfai

seeder-night-morfai

Beje, darbas „Seeder“ neliko nepastebėtas ir tradicinės žiniasklaidos. „Kauno dienoje“ diskutuojama: ar šis darbas gero šiuolaikinio meno pavyzdys, miesto puošmena ar vandalizmas. Mano subjektyvia nuomone, straipsnyje išreiškiama teisinga pozicija. Bent jau man šitai yra šimtus kartų mieliau nei pastarosiomis dienomis daug diskusijų sukėlusios „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ Neries krantinėje iškilusios skulptūros. Galbūt Morfai reikėjo skirti tuos ~ 100 tūkst. litų už „Seederį“?😉 Manau, nebūtų reikėję net tiek.  Tuomet ir „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ simbolis būtų kek kitoniškas. Morfai tuom jau pasirūpino.

morfai-gyvai

morfai-gyvai

 c. Kas tau yra kūryba: gyvenimo būdas, pramoga, pragyvenimo šaltinis ar ..?

Man labai patinka menas.

d. Ką mieliau renkiesi: pieštuką, popierių, žirkles, dažus, medį, stiklą… ar kompiuterį ir vaizdo apdorojimo programas?

Šiuo metu aš niekinu tą kūryba tik dėl estetikos. Nors jei tai būtų kraštutinumas, man patiktų. Suderint spalvas yra labai paprasta. Atrasti savitas proporcijas ar kompozicinį stilių irgi yra juokų darbas. Aš ieškau kažko prasmingesnio. Todėl atsakant į klausimą, man nelabai svarbu ką paimti į rankas, tai antraeiliai ar net ketvirtaeiliai dalykai.
Kiekvienas kūrėjas yra labai susijęs su tuo, ką jis daro. Galima sakyti, koks atlikėjas, toks ir jo spektaklis. Aš labiau rūpinuosi kūrėju, o ne jo darbu. Svarstau, jog tai yra vientisa.

Vikri lapė ir tingus šuo

Vikri lapė ir tingus šuo

e. Kodėl Kaunas, ar aš klystu?

Aš puikiai jaučiuosi Kaune.

f. Iš kūrybininkų kartais tenka girdėti: „Berlynas…Ogh, it is so today!“. Kitaip tariant – Berlin is the new Paris. Jei tai būtų ne Kaunas, kuris pasaulio miestas tai būtų?

Dar yra ką ir čia veikti.

g. Ar dažnai savo kūrybą „išreiški“ viešoje erdvėje? Gal apturėjote kokių smagių istorijų, nutikimų „talpinant kūrybą“ viešoje erdvėje?

O, fui.. Aš ne tipinis grafitų piešėjas…

h. Tame pačiame interviu skaičiau, jog nepristatinėji savęs kaip gatvės menininko ir nenorėtum taip būti suprastas. Taigi man natūraliai kyla klausimas, koks norėtum būti matomas tų žmonių akyse, kurie vertina tavo kūrybą? Koks yra tavo id?

Šiuolaikinio meno kūrėjas.

i. Dažnai gatvės kūryba išreiškia tam tikrą idėją, žinutę. Kartais ši žinutė būna paprasčiausia reklama. Apie tokį atvejį jau rašėme ankstesniuose savo įrašuose „Gedimino pilis on sale“  ir „Ganja sostinė Amsterdamas“. Kitais atvejais ji tampa kūrėjų saviraiškos priemonė, norint išsakyti nepasitenkinimus politika, opia socialine problema ar išreikšti protestą. Kokią žinutę nori perduoti savo kūryba žmonėms?

Man įdomios tik amžinosios problemos.

j. Neklausčiau, kas tave įkvepia, nes į šį klausimą jau esi atsakęs, bet neįsivaizduoju, iš kur gimsta tokios idėjos. Negi viskas kunkuliuoja tavo galvoje? Ar tai žurnalai, knygos, internetas, žaidimai, narkotikai, santykiai, žmonės, stebėjimas?

Gal ir nuvilsiu skaitytoją, tačiau negalėčiau atsakyti į šį klausimą. Tik tiek pasakysiu, jog tokie dalykai kaip žurnalai, tai yra jau paskutinė įkvėpimo, nors šio žodžio privengiu, stadija.

k. Kodėl ir kada pasirinkai kūrybą?

Tai yra mano įgimti talentai. Man juos parinko.

l. Kas tau mieliau: nepriklausomas, individualus kūrėjas ar kūrybininkas, dirbantis reklamos agentūroje, žurnalo redakcijoje..?

Keistas klausimas… Aš galvoju, kaip aš į tai atsakyčiau, jei tai būtų tiesioginis eteris televizijoje. Na sakykim ten nebūtų tokio klausimo. (šypsosi)

m. Kas šiuo metu gyvena tavo galvoje?

Nutapiau pora abstrakcijų, bet žinai, tai labai prabangus užsiėmimas. Kai būsiu pensininkas tuo užsiimsiu. Na gal dar silpnumo akimirkomis.

Galbūt ties „m“ ir pabaigsiu. Morfai – jūs smagūs tai jau tikrai! Dėkojame už pasidalintus žodžius ir vaizdus.

Daugiau: Morfai tinklaraštis / Morfai MySpace

Written by artoutside

February 22, 2009 at 19:20

7 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. puikiai, tik ilgesnis galėtų būti intervas :]

    gogelmogel

    February 22, 2009 at 20:06

  2. Ačiū, Morfai lakoniškas, nors taiklus😉 O tolesnį bendravimą galite pratesti asmeniškai.

    artoutside

    February 22, 2009 at 20:13

  3. labai daug arogancijos ir zvaigzdiskumo jaucias. “jei tai butu tiesioginis eteris” pridursiu “tarkim kokiam MTV arba BBC”, arba “uoooj fuuuui as gi ne paprastas grafitu tepliotojas”🙂 sorry. juokinga. ideju geru yra, bet ee, morfajau, tu tik zmogus kai ir mes visi😉 pridesiu “mes visi mirtingieji” davai ir tu toks buk🙂

    mrf draugas

    February 23, 2009 at 01:35

  4. Na, man bendravimas su Morfai pasirodė malonus ir šiltas. O atsakymas, kad tiesioginiam eteryje tokio klausimo nebūtų juk labai juokingas🙂

    Tiesioginis eteris MTV neasocijuojasi su arogancija ir verte, vat BBC jau šį bei tą sako. Po tokio eterio manau ir pats ne vienam pasigirčiau tuom😀

    artoutside

    February 23, 2009 at 11:01

  5. idomiai

    Tomas

    February 24, 2009 at 23:07

  6. Just passing by.Btw, you website have great content!

    ______________________________
    Don’t pay for your electricity any longer…
    Instead, the power company will pay YOU!

    Mike

    March 2, 2009 at 20:24

  7. […] The Ring. Simple science. Morfai. Tai, kas mums jau seniai patinka, ir ko čia bus daugiau. Morfai The Ring Share […]


Leave a Reply

